En høj Achiever gik næsten konkurs, fordi han ikke vidste det

Praktiske Biz løsninger business succes nyhedsbrev for virksomhedsejere, topledere og Kommissionen sælgere fra Stan Mann
Bedes du sende praktiske Biz løsninger til passende venner.
Kære læser:
Gode resultater har store styrker. De har også tilsvarende store svagheder. Den meget ledelsesstil, at virkede så vidunderligt i én situation kan være selvdestruktiv i en anden. Dette sker oftest, når en begavet iværksætter starter en virksomhed, der vokser hurtigt – måske for hurtigt. Lad mig give dig et eksempel.
Jim’s når høje avancer faldende på trods af indtægter godt over tre millioner. Han ejer en informationsteknologi, rådgivning og netværk systemintegration firma. Tre år siden startede han små, med tre medarbejdere.
En høj achiever, Jim var topmotiverede og under deres daglige kontakter hans entusiasme og motivation gnides på sine arbejdere. At have gode intuition om behov for sin virksomhed, lavet Jim alle beslutninger i den lille virksomhed. Hans virksomhed voksede hurtigt som han opbygget et ry for at producere elektroniske løsninger til sine kunder. Han voksede til 25 arbejdstagere og derefter hans genvordigheder begyndte.
Jim blev svært at få fat i. Han tilbragte det meste af sin tid på at svare på de presserende behov hos sine kunder eller sætte ud brande. Han skal gøre forretningsplaner, men aldrig fik rundt for at det.
Arbejdstagere klagede, fik de ikke længere nok retning til at håndtere den øgede mængde arbejde. Medarbejdere for en struktur og et system til at hjælpe dem med at træffe beslutninger. Uden nogen systemer til behandling af den højere volumen, de simpelthen var nødt til at arbejde hårdere og længere. De ikke længere følte værdsat af Jim. I de tidlige år, virksomheden tiltrukket og holdt fremragende arbejdstagere, så de stirrede at have høj omsætning.
Jim mistet nogle centrale kunder på grund af fejl at have fundet sted på nogle projekter. De har ikke længere tillid til, de vil modtage den pålidelig service, de havde nydt i de tidlige dage.
Trods højere salg, som følge af mistet omsætning, fejl og personaleomsætningen, avancer ledes ned hurtigt.
Hvad skete der med denne endnu en succesfuld virksomhed? Ejeren var ved hjælp af metoder, der arbejdede med held for ham i fortiden, da selskabet var lille, men blev forældet af den hurtige vækst i hans selskab.
Virksomheden voksede ud over Jims vingefang–det område, hvor han kunne træffe den rigtige beslutning baseret på sine instinkter. Når virksomheden voksede ud over denne vingefang, Jim var i ukendt territorium og hans instinkter føre ham ind i beslutninger, der arbejdede i den tidligere situation, men i de nye omstændigheder var forkerte beslutninger.
Hans imponerende styrker, der gjorde ham til en høj achiever og lanceret en vellykket elektronikvirksomhed ikke længere arbejdede i hans større selskab. For at undgå katastrofe, besluttet Jim at ændre sin ledelsesstil. Jim hadede tanken om ned dimensionering hans virksomhed, eller ansætte ledere til at lykkes for ham. Han valgte at ændre sin ledelsesstil med hjælp fra en coach.
Her er de bestemte skiftehold Jim gjorde i sin ledelsesstil.
Jim blev en god kommunikator. Han havde været en dårlig kommunikator. Han havde en tendens til at glemme, at folk ikke kan læse hans sind. Han har også en tendens til at tænke hurtigere end den gennemsnitlige person.
Så Jim lærte at kommunikere med sine arbejdere, ligesom han gør med kunder–lytte omhyggeligt, bede for konstant feedback og langsom ned for “detaljer tænkere.” Jim anvendte særlige vurderinger for at fortælle ham, hvordan man bedst kommunikerer med sine arbejdere.
Jim kender hans formål og rolle og derfor ikke behøver nogen hjælp i hans mål; men de fleste medarbejdere har brug for hjælp til at afklare mål og målsætninger.
Så Jim afsat tid til at hjælpe afklare sit folk deres mål og målsætninger han skabte en atmosfære af tillid, hvor det er sikkert for alle at indrømme deres behov.
At være meget motiverede, Jim ikke behøver tilsyn, men de fleste medarbejdere gøre. Så begyndte Jim giver opsyn og støtte til sit folk for at opfylde deres mål og målsætninger. Han gav også en struktur og et system til at hjælpe sine arbejdere, træffe beslutninger.
Det tog tid, så Jim besluttede at opgive sin rolle som hånd, der holder sine klienter. At indse, at denne kundeservice bidraget til hans succes, ansat han specialister til at overtage denne rolle.
Dette gav Jim at skære ned sin overdreven timer. Han blev opfordret til at tage vare på sig selv først. Efter alt, var han grundlaget for sin virksomhed. Hvis han brændt ud, er virksomheden sikker på at lide.
I det væsentlige, flyttet Jim fra at arbejde i sit erhverv til at arbejde på sin virksomhed–fra personligt give kundeservice, til at lede og styre sit folk. Nu har han personlige tid til familie og venner. Disse ændringer fjernes kaos i hans forretning og hans avancer er på vej op.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *